Tuesday, 26 June 2012


28 comments:

Rod MacGregor said...

Great work Anna...Love the textures..particularly the grey background!

Ram said...

Bueno Ana, ¿otra vez soy el primero en comentar? Juro que no vivo dentro de mi computadora!!!!!!
Che, esto está bueníiiiiiisimo!!!!
Me gusta el color, el dibujo, la idea, todo!!
Te felicito.
Requetebuena ilustración. :))))))))))
Buenas ondassssssssssssss♫♪♫

encaracolada said...

ohhhh me encanta!

Cindy D. said...

You have such a beautiful style. I love the long lanky body in that great spacesuit! Amazing color in the space dream, too.

Richard Ewing said...

That helmet doesn't seem a very comfortable thing to dream upon... perhaps it explains the peculiar dream shape?...
Nice textures.

.

Ana M.F. said...

@Richard: Yes, I thought about it when I did the drawing but I didn't want to change the position of the helmet so I just left it that way...I don't care if my drawings make much sense in real life, most of them don't anyway :)

Thanks to all for the comments!

Ted Blackman said...

Ohhh.. Fiery redheads in space. A very exciting theme.

I believe astronauts must train to sleep under any circumstance, even with a hard helmet as a pillow. She's dreaming of the coming voyage, as she trains. Makes sense to me.

Ana said...

Wow, this is amazing! Muy lindo :) xx You have such skill and imagination. Well done :)

Stephen Macquignon said...

very nice

Issi said...

Great :)

Alandroide said...

Y cuando despierte, ahí estará.

Es un trabajazo, querida Ana, de esos que te hacen arder los ojos.

Sé feliz :)

Envidia cochina said...

Muy buen trabajo (como siempre, gran calidad en el dibujo y el color!)

Me encantó!

Saludos!!!!

illustration poetry said...

Peaceful and serene, this is like listening to ambient music, xxoo

Sasa said...

I find her dream very captivating. Interesting shape, at first I though it is Eurasia... Anyway, love the greens and blues.

Sasa said...

I find her dream very captivating. Interesting shape, at first I though it is Eurasia... Anyway, love the greens and blues.

Tomás Serrano said...

Me gusta mucho el dibujo y el fondo que has conseguido.

Creations By Mit said...

Love this, Ana! Very creative take on the theme! Love how you've positioned her (I sleep the same way - but not on a helmet!) Makes sense to me that she would be dreaming of her next adventure!

céline said...

Thank you for your comment and visit on my blog. I really like your work, especially this one: the girl dreaming of the world or space....

Elizabeth Rose Stanton said...

This is dreamy-- and so clever! What a fun interpretation of "space!"

Anne said...

Love this one, lovely concept and beautifully rendered!Really like your style a lot!

Vicki Smith said...

Delightful image!

Humberto Dib said...

Muy buenos tus trabajos, muy bueno tu blog, Ana, con tu permiso me quedo como seguidor.
Un abrazo.
HD

roberto said...

Ana!!!!!!!!!!!!!!!! He visto la foto de tu avatar!!!! A vos (perdoname el vos en lugar del ti, sabés que los argentinos destuimos el idioma) ya te conocía de alguna foto que pusiste antes, pero supongo que quien está con vos es tu hermano. yo veo a un hermoso chico, a dos hermanos que se quieren, y obviamente el amor se refleja en los ojos, en los abrazos en las sonrisas.
Todo esto es para decierte que espero que esa luz de sol que se ve en la foto los esté siempre iluminando.
bien, gracias por pasar por mi blog. Tenés razón, mejor no buscar explicaciones de lo que uno ve, porque yo puedo asegurarte que yo mismo no tengo respuestas para lo que hago. trato de ir agregando elementos a la ilustración para que el observador cree su propio concepto. Y con el tiempo, alguien encuentra una explicación, como pasó con tu interpretación la vez pasada, ¿te acordas?
bueno, termina el lúnes que aquí fue feriado por el día de la independencia y está bastanrte frio, en Perú el invierno no es muy frio verdad?.
Bueno, te envío un abrazo fuerte y mis buenas ondas (esto más que un comentario es una carta NOOOOOOO!!!!! JA JA :)))))

Mr. Spoqui said...

El espacio es increible y nos hace soñar... pero no te da miedo, a veces, imaginarte perdida, flotando por allí? brrrrr! a mí me da escalofríos pensar en eso! (Sí, hemos estado muy poco activos en el blogger, y no te preocupes por el twitter :) con examenes y trabajos finales y todo eso... a ver si estas vacaciones le quitamos el polvo!) saludos*

Vanessa Brantley Newton said...

dreaming of the cosmos! How wonderful.

illustration poetry said...

Ana Montana, you are always so sweet to me ♥ ♥ ♥
thanks for stopping by, i know i am blogging less these days, i just feel bored with it. You told me that your zodiac sign is cancer, but i dont know when your birthday is. In case i missed it, i'm wishing you a VERY happy birthday okay!
I hope i can draw the Cancer sign or i dont know... i'm not sure, still feel bored :((

Denise said...

You are so talented.Wonderful drawings.Denise

Lizzy Love said...

very interesting, I love it!